Friday, February 11, 2011

Maulud Nabi ...

Tak berberapa hari lagi, satu hari yang dikenang ramai dalam usaha mereka untuk menunjukkan bahawa merekalah yang mengingati dan mengasihi Nabi Muhammad SAW. Dalam proses itu, mereka akan berarak, dan mengadakan berbagai aktiviti bagi membuktikan bahawa aku lebih Islam dari mereka dan sebaliknya.

Sebenarnya ... Adakah itu yang mereka lakukan bertepatan dengan Sunnah Rasulullah SAW???

dan lebih menyedihkan lagi, ada slogan :-

"1Malaysia 1Ummah"

dan di Pulau Pinang akan mengunakan slogan ;-

"Wassatiyah Tonggak Kecemerlangan Ummah"

Umumnya, kita perlu lihat dan bersedia untuk mengamalkan Islam secara total dengan memastikan ia tetap seperti apa yang Nabi SAW tinggalkan. Selagi kita tidak dapat menerima yang HAQ secara mutlak dan bangga dengan pandangan sendiri atau Tok Guru atau yang ada "TITLE", baik Ustaz, Professor, Doktor dan sebagainya, kita akan sentiasa betul sendiri.

Akhirnya, amal tonggang tebalik, mati masuk neraka, nauzubillah hi min zalik.

1 comment:

Orbee said...

Askm,

Apa pandangan anda dengan saya cadangan saya utk mempromosi konsep....1 UZTAZ 1 KELUARGA? Dengan itu, ia menetapi firman Allah SWT, " jagalah diri mu & dan ahli2 mu dari api neraka ". Dengan demikian, misi tersebut lebih senang dicapai dengan ada sekurang2nya seorang ahli keluarga yg berilmu yg dapat memberi tunjuk ajar, bimbingan dan nasihat 24 jam sehari.

Wallahualam,