Wednesday, December 22, 2010

Syiah to sesat ke tak ?

Hari tu tangkap "Islam Jamaah", baru baru ni "Syiah" pula. Kerja keras betul JAIS, kalau ada bonus tambahan boleh kira banyaklah pegawai ni dapat.

Tapi, dalam 'statement' Pak Menteri yang bertanggung jawab tentang agama, beliau nampaknya berhati-hati dalam menegaskan perkara tersebut. Kalau sesat, katakan sesat, jangan pusing kanan pusing kiri, takut ada pula penganut syiah yang marah.

Islam agama yang HAQ, janganlah main-main pula. Allah berfirman yang ber maksud,

"Agama disisi Allah ialah Islam"

Syiah tu apa????

2 comments:

Orbee said...

Askm, ini isu yang sensitif. Kalau nak mengetahui Islam yg haq, kenalah mencari ilmunya. Nabi SAW telah meninggalkan 2 perkara iaitu Quran & Hadith, jika kita rujuk kepadanya, kita tak akan sesat selama2nya, bermakna dunia & akhirat. Jadi yg sesat itu ialah golongan yg tak beribadah dan menjalankan cara hidup yg tidak berlandaskan Quran & Hadith. Inilah SATU golongan yg Allah terima, 72 golongan yg lain ditolak olih Allah. Jawapannya ...As simple as that. Janganlah berdalih2 dengan berhujah aku yg betul yg lain salah/sesat. Nak tahu dan paham, ngajilah Quran & Hadith, Takda jalan lain. Rugilah (nerakalah) siapa yg tak nak mendengar nasihat ini.

Orbee said...

Askm, izin nak tambah sikit komen. Tangkap sana tangkap sini. JAIS nampak mancho dgn kuasa yg ada tapi kepastian masalah itu tak akan selesai. Malah banyak lagi "ajaran sesat" akan timbul kerana kejahilan ilmu agama yg haq... mereka yg mencari agama yg benar tak di beri tunjuk ajar. Kalau ada pun ianya bercampuk aduk dengan perkara bida'ah dan syirik yg menyesatkan.